Monday, May 3, 2010

Ampuni Dosa Aku Ya Allah Kerana Wanitaku...


Wahai insan yang aku cintai dan aku sanjungi kerana Allah.Insan itu adalah seorng wanita/ perempuan/ gadis. Aku amat menyayangi Kaum Hawa kerana Allah. Oleh kerana demikian Aku sering menangis dlm doaku krn terkenangkan Sabda Rasul cintaanku "Bahawa ramainya AHLI NERAKA itu adalah terdiri drpd WANITA". Cerita ini bermula apabila aku berjalan2 disuatu masa. Masa dimana terdapat ramai wanita dihadapanku. Adakala aku tersenyum...Adakalanya aku bermuram duka...Aku melihat insan yg aku sayangi ini mendedahkan diri kpd haramnya...Tidak aku nafi krn aku suka melihat...(Ya Allah ampunilah Dosaku yg suka melihat ini krn Aku takut hatiku GELAP krn banyak mlihat perkara yg tidak sepatutnya...)Terkadangkala aku tersentak melihat org yg aku cintai ini menggegarkan hati org yg beriman...Dalam Hatiku berkata Ya Allah apalah dayaku untuk mengubah semua ini...
Sesekali, aku menjadi kaget apabilah org yg kucintai tidak memakai tudung...dan ketika dia memakai tudung...Mengapa aku kaget..?kan bagus bertudung...Tp yg membuat aku kaget krn mereka bertudung tp mendedahkan dada mereka....Apalagi jika tidak bertudung...Sudah tentu dia mendedahkan auratnya yg bernama rambut...Sedangkan didalam Kalamu Allah ada menyatakan bahawa "Hendaklah kamu melabuhkan tudung kamu menutupi dada kamu". dan, ada juge hadis Riwayat Bukhari dan Muslim kepada mereka yg tidak bertudung, "Wahai anakku Fatimah! Adapun perempuan-perempuan yang akan digantung rambutnya hingga mendidih otaknya dalam neraka adalah mereka itu di dunia tidak mahu menutup rambutnya daripada dilihat oleh lelaki yang bukan mahramnya." Ada juga diantaranya yg bertudung tp memakai baju berlengan pendek. Aku menjadi lebih pelik krn mereka bertudung tp bwh "terbuka". Adakah ini yg disyariatkan oleh ISLAM!!! Hatiku hanyut dlm kesedihan yg nyata. Apa yg harus aku lakukan utk mengubah semua ini?
Wahai Makhluk Ciptaan yg ESA yg aku sayangi. Peliharalah Maruahmu...Peliharalah Auratmu...Peliharalah suaramu...Peliharalah Sikapmu...Agar tidak menjadi SAJIAN AN NAR!!! Agar tidak membingungkan Rasul kesayanganku. Agar Kau tidak menjadi Tentera SYAITAN musuh Kita yg nyata. Sebaliknya jadilah kamu pembantu para Muslimin....Penguat para mukminin...Pembakar para mujahidin...Peliharalah...Peliharalah...Peliharalah...Agar kami pejuang Agama ALLAH terpelihara. Aku ingin sekali melihat kau yg kucintai menutup tubuhmu dengan baik dan memelihara auratmu dengan sempurna. Agar aku menjadi lebih hormat kpd mu. Ingin sekali ku melihat kau memelihara maruahmu.
Agar Kaum Adam lebih berusaha mendapatkamu dan menghargaimu...
Jauhkanlah diri kamu dari Fesyen2 yg bakal menjadikan kamu sajian api jahanam...Jauhkanlah diri kamu drpd tutur kata yg sia2 drpd menjadi bahan guntingan neraka...Tp bakarlah semangat kamu dgn api AKIDAH agar bergetar seluruh jiwa lelaki akan Insan yg bernama MUSLIMAH.
Dengarlah insan yg kusayangi krn Allah Agar kau tidak terlena dlm kesengsaraan yg kau sediakan...
Ya Allah, bantulah aku dlm kerja2 untuk menyedarkan hambamu...Aku ini insan yg lemah YA ALLAH... aku tidak berdaya, Ya Allah..Berikanlah aku kekuatan, Ya Allah...Engkau bukaknlah hati insan yg ku syg itu agar dia menerima segala nasihat dan agar dia kembali semula ke jalan yg diredhaimu, Ya Allah...Ya Allah, beriknlah insan yg ku syg itu petunjuk dan hidayahmu...Engkau ampunilah segala dosanya, Ya Allah...Ya Allah, aku merintih, merayu dan memohon agar batinku dapat melihat insan yg ku syg tidak lg terabai....
YA ALLAH RABBUL IZZATI...

0 ulasan:

Post a Comment